Drömmar

Godmorgooon! :D klockan är liksom halv två men vadå, jag bor i en annan tidszon ibland, som min mamma säger.. haha :D 
-
okej, jag drömde tre drömmar som jag kommer ihåg inatt. En handlade om anden i lampan och Johnny Depp(typ) en om skor.. haha och en om värsta ninja/action/bonde saker 8) mwuahah. Enjoy reading!
-
-
Jag och min familj skulle på en stor gala för någonting som jag inte ens vet vad det var. Och påväg dit så hittade jag en såndär 8:a hörning? fast som ett bås. Den blänkte i alla möjliga färger och skiftade hur den ville, fast konstantfärgen var lila. (Jag lägger upp en bild när jag orkat måla) :) Taket såg ut som någon form av kinesisk kultur, den hade även en liten gulddrake på toppen. Den kanske var 5 meter i diameter och 5 meter högt i tak. 
När man gick in såg man även att taket hade speglar, och att det såg ut som att det var ett litet rum ovanför dem. 
Jag gick då in själv när min familj hade lite bråttom till galan. Och i samma stund som jag trädde in, matrialiserade sig en flicka på kanske 18 år med helvita kläder framför mina ögon. Men lika snabbt som hon kom, sprang hon ut genom dörren, ropade förlåt till mig och stängde in mig. Jag fick inte panik eller något, men jag kände hur jag började sväva, för att sedan åka igenom spegeltaket. Väl där uppe, var rummet alldeles tomt, sånär på någon kudde som låg på "golvet". Jag kunde se ut på allt annat folk, och även flytta runt på detta lilla "hus" som jag ville. Men ingen verkade riktigt kunna se mig. 
Det var då det konstiga hände, jag hörde folks innersta önskningar. Jag hörde vad de mest av allt ville ha. 
Och jag kunde inte hejda mig själv. Jag kände hur det började kittla i hela kroppen, hur magin ville ut. Jag kände hur en liten del av min livskraft försvann med önskninen som jag var påväg att göra sann. 
Ljusstrålar kom flygande ut ur fingrarna, de letade sig fram genom rummet tills de hittade den man som passerade nedanför som inget hellre ville än att se världen. 
ljusstrålarna åkte runt honom, men han verkade inte veta av dem. I nästa sekund stod han och höll i en jordglob. 
Jag satt där uppe i mitt lilla rum och flämtade, mina händer darrade. Jag kände än en gång hur trött jag hade blivit av att använda min nyvunna magi. Men på något sätt kändes allt logiskt. 
Det var då en annan sak hände. Någon hade öppnat dörren och klivit in i min lilla boning. Nej. Några. Det var två små barn som lekte kurragömma med sin pappa. De fnittrade och skrattade, kunde inte vara mer än 4år, och det såg ut som att de var tvillingar. 
Det var då jag kände hur jag började matrialiseras upp, och i nästa stund stod jag framför dem. Jag minns hur flickan i vita kläder hade gjort mot mig. Och då stod allt klart. om någon annan hittade båset, om någon annan klev in i det. och man själv hann hinna ut före dem. då var det deras tur att leka anden i lampan. Men samtidigt kom jag också på att för varje gång man använde magin, dessutom motvilligt, så försvann en del av ens livskraft. Och dessa barn, som inte alls var gamla, verkade inte ha så mycket livskraft alls, de skulle ta slut på den bara efter ett par önskningar. Det fick inte hända. 
Men något drog i mig, jag åkte ut genom dörren mot min vilja och dörren stängdes. Jag såg, samtidigt som båset tonades bort, hur ungarna började sväva och åka genom speglarna till det lilla rummet jag hade setat i.
Sedan minns jag inte hur jag fick ut dem. men på något konstigt vänster hade jag brutit förtrollningen och hunnit till galan. haha. Iaf på galan så fick vi sitta på tredje raden. 
Och senare under programmet så sa de ingenting men jag fattade att jag skulle upp på scenen. 
Så jag gick upp, följd av Johnny Depp. Vi skulle tävla i olika moment, såsom armgång, vattenrutschkana, och massa annat. haha. Jag vet inte vem som vann men han var en riktigt rolig typ!
-
-
Drömmen med skor... handlade bara om att jag var i en skoaffär och inte kunde bestämma mig för vilka 3 par skor jag skulle köpa av 5par... over and out... haha.
-
-
Vidare till Ninja/action/bonde drömmen! 
Det hela började med att jag och några vänner skulle ut på picknik. (
Allt hände över ett visst område som jag ska rita en karta över sen.
Iaf, så på själva picknikstället, vid bordet. så kom det två figurer körandes en bil i en ganska bred bäck. detta var då helt normalt måste jag säga. Och det var så pass djupt att vattnet gick upp till glasrutorna. men inte över motorhuven. Det var en svart volvo. De två figurerna som nu hade blivit tre och fått en jeep istället, åkte upp från bäcken och ställde sig lite längre bort. Vi fortsatte med våran picknik, ända tills vi på något sätt befann oss inne i deras bil, och de märkte oss sekunderna senare. De kom emot oss. En av dem hade en alluminium basebollträ. och resten hade antingen knivar eller ingenting alls. Det var då en solig och helt underbar dag. Han med basebollträet började i alla fall slå på rutorna och på bilen, vi försökte få dem att sluta och inse att det faktiskt var deras bil de slog på! men de lyssnade inte. Det slutade med att jag och Linus (
Jag känner då inte denna Linus irl, men vet vem det är) Hoppade ut ur bilen och började slå tillbaka. Vi var värsta teamet! vi gjorde så att 3 av busarna sprang iväg, men nu återstod de två värsta av dem. Jag var såklart ninja, och började göra sådana där coola moves så att de ramlade omkull. Linus hade då börjat gå och äta med resten av våra kompisar igen, samtidigt som han höll de andra 3 elakingarna borta genom att göra grimaser mot dem. haha. 
När jag trodde att de hade fått nog, vände jag mig om och skulle gå tillbaka till pickniken, men det var ett misstag. De mindre av de två, tog ett språng mot mig, och jag såg på Linus att något rörde sig bakom mig. Så jag duckade, tog tag i personens arm, slängde han på rygg framför mig, tog hans kniv ur hans hand och höll ner honom samtidigt som jag höll kniven mot hans strupe. uhu brutal jag är </3 
Detta lärde dem iaf att inte bråka med oss och de tog sin trasiga jeep och åkte iväg. Då åt vi klart våran picnick. !
-
-
Nu ska jag upp och äta frukost.. klockan är nu 2. haha <3