Alltså, hihiohiho

Sista veckan, gogogooO! 
 
 
 Okej, så jag kanske ska skriva lite om vad jag gör egentligen. 

Första veckan jag var här fick jag följa med Henke och Adam, två otroligt duktiga guider, på deras aktivitetsvecka! Där var jag i första hand fotograf, men eftersom vädret var som det var och jag inte ville plocka fram kameran under största del av turen pga. risk för att den skulle gå sönder, så blev jag hjälpguide. Hjälpte gästerna med det som behövde göras, resa tält, packa ihop tält, visa på kartan vart vi var, peka ut berg och sånt. Hjälpte även till med att guida under själva förflyttningsturerna. Planerade inför kommande dagar och så vidare. 
 
Andra veckan var jag med Conny, en väldigt erfaren guide som varit här uppe i många år. Han jobbade även här när min handledare Björn var paktikant på stället. Man fick höra en del roliga historier om lite allt möjligt haha! 
Denna vecka var också en aktivitetsvecka och jag hjälpte Conny som andreguide. Fixade iordning inför dagarna på mornarna, packade ihop på kvällarna, guidade under dagarna och fotade när chans gavs. (mycket bättre väder denna vecka, minst 25+ och sol varje dag..)
Denna vecka. (alltså vecka 31.) Är jag helt frigående, eller hur man ska säga. Jag har val på vad jag vill göra under dagarna och det är hur skönt som helst! Så igår vandrade jag först upp på Jakobshöjden för att lämna en toppbok (här hade jag även en brevlåda på ryggen som skulle dit upp..) Sen vidare mot Storvätteshågna för att lämna en toppbok där med. På vägen så mötte jag folk av alla de slag och hjälpte till med det jag kunde, peka ut vägval, ge tips osv. 

Idag skulle jag följa med Gustav på en tur till Båthusberget, men då intresset var för litet (2 anmälda, måste minst vara 3) så ställdes den turen in. Så istället har jag setat större delen av dagen med bilderna som jag har tagit under veckorna. De ska redigeras, göras i olika storlekar, sorteras in i mappar, kollas igenom och lite till. Mer jobb än vad man tror ! 
 
Imorgon har jag ett "secret mission" som ni tyvärr inte får veta om, mwuahhaha. 
Och på Fredag är det min sista dag här! Då ska jag med Kjell ut och paddla med en drös gäster, otroligt kul !